Studiile demonstrează că o doză de natură face minuni pentru bunăstare.

Oricine a călcat vreodată cu piciorul în pădure sau a înmuiat un picior într-un lac, probabil știe acest lucru. Cu aerul ei proaspăt și liniștit, Mama-Natură învăluie toate simțurile, poate șterge stresul și poate insufla bunăstare într-o manieră de minute.

  1. Faceți o baie de pădure

Japonezii au un obicei de a face o pauză pentru o plimbare în pădure. Numit Shinrin-yoku – sau baie de pădure – practica este dovedit a avea un efect pozitiv asupra sănătății. Un studiu privind baia de pădure a arătat că mediile forestiere contribuie la o bună funcționare a organismului.  Astfel că, activitatea nervoasă este cu mult îmbunătățită, scade tensiunea arterială și nivelul de cortizol din sânge. Oamenii de știință cred că lucrurile bune provin parțial din respirația fitoncidelor precum alpha-pinenul și limonenul, compuși organici volatili antimicrobieni emise din copaci. Așa cum am mai spus, copacii sunt ființe sociale și acum știm că ele ne fac fericiți.

  1. Dacă ești un orășean, alege să locuiești într-un cartier verde

Un studiu pe termen lung al Universității din Exeter a arătat că persoanele care trăiesc în zonele urbane cu o cantitate mai mare de spațiu verde au fost mai fericite decât cei care nu. De fapt, stimularea bunăstării asociată cu spațiul verde este echivalentă cu o treime a saltului în bunăstarea oamenilor de a fi căsătoriți și la o zecime din satisfacția suplimentară de viață derivată din a avea un job față de a fi șomer. Dacă sunteți înrădăcinat într-un cartier cu nu prea multă verdeață, acest lucru nu are o soluție atât de ușoară, dar dacă doriți să vă mutați, nu uitați, alegeți o zonă verde.

  1. Faceți o plimbare în parc

Cercetătorii din Scoția au folosit encefalograme (EEG) portabile pentru a monitoriza activitatea creierului participanților la studiu care s-au plimbat prin medii urbane diferite din Edinburgh. Când au trecut prin zonele urbane aglomerate, înregistrarea grafică a biocurenților câmpurilor transcranieni au arătat în mod constant că au fost mai agitate și mai frustrate decât atunci când au trecut prin parc, unde activitatea creierului a devenit mai meditativă, notează New York Times.

  1. Luați o pauză de cinci minute în natură

Un studiu publicat în revista Environmental Science & Technology a constatat că doar câteva minute de natură ar putea îmbunătăți stima de sine, care are o corelație puternică cu bunăstarea. Cercetătorii au analizat date din 10 studii separate și au analizat activitățile în natură cum ar fi mersul pe jos, gradinărit, ciclism, pescuit, plimbări cu barca, călărie și agricultură. Cel mai mare efect pozitiv asupra stimei de sine provine dintr-o doză de cinci minute, au concluzionat. Pentru prima dată în literatura științifică, am fost în măsură să arătăm relații doză-răspuns pentru efectele pozitive ale naturii asupra sănătății mintale umane, a declarat cercetătorul Universității din Essex, Jules Pretty.

  1. Simte mireasma florilor

Cei mai mulți dintre noi au un răspuns pozitiv la mirosul frumos al florilor – și din această cauză au fost efectuate multe cercetări privind modul în care mirosurile florale pot influența comportamentele. Într-un set de experimente, oamenii de știință au descoperit că o cameră cu parfumuri florale a dus la un impuls fericit și prietenos. Un cercetător a remarcat că mirosul floral este un manipulator de emoție și îmbunătățește starea de spirit. “Mirosurile florale vă pot face fericiți; mirosurile florale promovează interacțiunea socială, abordarea socială a comportamentelor “, a spus Jeannette Haviland-Jones, de la Universitatea Rutgers. (Știu sigur: este inutil să te opui fericirii când ești înconjurat de un miros plin de iasomie sau de un miros îmbietor de lavandă abia înflorită!)

Deci, ieșiți și comunicați cu câțiva copaci timp de câteva minute! Plimbați-vă prin parc!

Citește și: O călătorie printr-o pădure vindecătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here