Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus mai multe soluții pentru reducerea blocajelor de pe Valea Prahovei până ce se va face autostrada Comarnic-Brașov. Printre aceastea se numără și folosirea unui drum forestier din Auzga.
„În paralel (cu debutul construcţiei sectorului de autostradă Comarnic-Braşov, n.r.), rezolvăm pe termen scurt, până când se construieşte autostrada, drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector.
Am stat şi eu 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie, ştiu ce sentimente trăiesc românii care circulă pe acest tronson şi stau 7-8 ore, de aceea cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Braşov-Săcele – 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi astfel avem o variantă alternativă.
De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii. (…)
Acolo se blochează traficul, trebuie să recunoaştem acest lucru, iar construirea celor două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, în regim de autostradă, ar rezolva problema aglomeraţiei şi a gâtuirii traficului în zona respectivă”, a precizat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi.
Primarul din Sinaia, Vlad Oprea, e sceptic în ceea ce privește transformarea drumului forestier în șosea. Acesta spune că nu a fost demarată niciun fel de lucrare, iar dacă va începe acum transformarea drumului forestier în șosea „va dura foarte mult timp”.
De asemenea, drumul forestier este în prezent închis circulației publice, este foarte îngust și în trecut au fost alunecări de teren în apropiere.
Potrivit legii, „drumurile forestiere sunt drumuri, de utilitate privată, destinate satisfacerii cerințelor proprii de transport rutier în activitatea forestieră, în scopul gospodăririi fondului forestier și transportului materialului lemnos, fiind încadrate, ca drumuri de exploatare, la grup construcții pentru transporturi.